
Plánovaná
výstavba
tzv. Ostřešanská spojka & další věci ver.21.11.2020
Jste
8580
. návštěvník tohoto Webu - počítáno od 15.04.2017
21.11.2020 Ostřešanská spojka
Trvale zjišťuji informace a mimo jiné komunikuji s p. Kolovratníkem.
Kdo si ale myslí, že vše je uzavřeno, ten je v omylu a
možná záměrně úřady ukolébán.
Něco z naší komunikace a obrázek si udělejte sami (červeně odpovědi Kolovratníka, modře můj dotaz).
K Ostřešanské spojce
- Ekonomika opravdu nevychází a v tuto schvíli se nevyplatí její realizace
-
Definitivně to uzavřené není. A já
uznávám, že sám jsem na vážkách
(vnitřně si nejsem jistý, jestli není škoda ten
nápad zcela opustit)
-
Za úvahu ještě stojí posouzení
širších vztahů - výhledově povede v oblasti
Havl Brodu páteřní VRT trať Praha - Brno
a toto by teoreticky bylo možné kapacitní
připojení Pardubicka na tuto páteřní VRT .....
Takže
Váš názor, že vést to přes
Ostřešanský kopec nad střechami domů již není
platný??
Není
tomu tak a Vaši otázku považuji za
zavádějící. To, že připouštím
možnost realizace Ostřešanské spojky (tedy že ji apriori
neodmítám) přeci neznamená,
že
ji chci nad střechami domů. Nic takového není na stole.
Mohou existovat jiné varianty provedení, o kterých
zatím nevíme.
Takže
to shrnu, jak to vidím (a co si pamatuji, - a z
větší části mám i dokumentováno):
- Ještě v dobách příprav obchvatu u Parama pan
Kolovratník tvrdil, že nejlepší
řešení by bylo projekční spojení s
železnicí na Chrudim
- Pan Kolovratník tvrdil, že Ostřešanská spojka
není žádná strategická stavba. A v
úpravách zákonů, na nichž měl lví
podíl, se toto na seznamu strategických staveb objevilo
- Pan Kolovratník tvrdil, že trasa přes
Ostřešanský kopec je podle něj špatně, dnes ji
apriori neodmítá
- Pan Kolovratník mi sám nabídl, že mi
opatří studii, která posuzuje jednotlivé varianty
a SŽDC mi ji odmítá dát. Zatím jsem nic
neviděl - pokusím se ještě jednou (naposledy) zeptat.
- Pan Kolovratník několikrát odmítl můj
názor, že s těmito podklady dělají vysocí
úředníci tajnosti, aby se lidé nemohli
bránit, a byli postavení před hotovou věc.
Ani SŽDC, ani p. Kolovratník (člen dozorčí rady
SŽDC) aktuální studii, hrazenou z veřejných peněz,
vydat nechtějí
- Dříve jsme měli p. Duška, který
ohýbal ekonomické výpočty. Dnes stojíme
před dalším politickým rozhodováním,
které se zřejmě potáhne velmi dlouho.
(zde připomínám, že předchozí trasa
přes Dražkovice a Mikulovice byla v územních
plánech cca 50 let, než byla (v podstatě protiprávně)
zastavěna)
A "ohnutí výpočtů" může snadno proběhnout
nad "odhadnutými přepravními kapacitami" ve vazbě na VRT
(vysokorychlostní trať)
- Přestavba Železničního uzlu Pardubice je navržena tak, aby se
to dalo napojit na "případnou budoucí trasu
Ostřešanské spojky"
Nevím, jak to kdo vidí, ale já z toho
cítím "salámovou metodu" na velkou dálku
Takže kdo si dělé iluze, že je
vše za námi, tak je třeba se probudit do reality a
dát tomu maximálně 3/4 roku, než budou
další volby.
A pak se podle toho zařídit.
Martin Havelka
19.10.2020 Dnes na webu - byla zde opravdu úroda titulků zpráv, předkládám ochutnávku s několika komentáři
- V Česku zavládl chaos, Zeman i Babiš ztratili morální autoritu, hodnotí Němci (Novinky)
- Pozn.: Bohužel, asi nejvýstižnější ze všeho
- Zeman i Babiš přišli o autoritu. Podcenili katastrofu a nesou odpovědnost, píší Němci (ČTK)
- Zemanův poradce nejedlý má koronavirus, s presidentem se viděl 10 dní před testem (ČTK)
- Pozn.: Nejedlý je ten pán co při minulé vlně
koronaviru chodil/nechodil po restauracích
- Maláčová řekla o Babišovi, že je debil (Novinky)
- Maláčová nadávala mimo záznam Babišovi, Česká televize to odvysílala (iDnes)
- Pozn.:
Všimněte si dodatku „ČT to
odvysílala“ – zdůrazňuje se prohřešek
odvysílání (popravdě moc pěkné to od ČT
nebylo),
- nikoliv označení debila – zde to iDnes již „odklání“ a slovo „debil“
nám z titulku vypadl
- "Přemýšlím,
jak pojmenovat ministry, kteří jsou ochotni být ve
vládě člověka, o kterém chovají toto
přesvědčení" (Twitter – M.
Kalousek)
- Vnitro chce do zákona pasáž, která umožní v případě krize utajovat informace
- Pozn. (jedovatá): Snad nám nechtějí
zatajit, co si o sobě navzájem myslí?
- Hrad chce, aby o poskytnutí informací rozhodoval opět kancléř Mynář
- Pozn.: Mynář je ten pán na Hradě, co nemá
prověrku, šlo hlavně o informace o něm a jeho podnikatelské aktivity jsou
předmětem šetření
- Problémové dítě Česko je v krizovém módu, zní z Německa a Rakouska (iDnes)
- ANO na sestupu (Neviditelný pes)
- Pozn.: Snad nestihnou všechno prohospodařit.
- Obavy z covidu rostou, ale Češi polevují v opatřeních, ukázal průzkum (iDnes)
26.09.2020 Pár
poznámek k volbám, slibům, a mého pohledu na
hospodaření a právo
1) Plnění volebních slibů
- Pan Babiš před posledními volbami
tvrdil, že nechce ve svém hnutí kumulovat funkce.
Volební období ani neuběhlo, a již toto neplatí.
Konkrétně někteří poslanci
Parlamentu se stali volebními lídry v krajích.
Kladu si otázku, důvěryhodnoti politiků,
když jim jejich závazek nevyrží ani jedno volební
období.
- Změna důchodového systému -
zatím vidím, jak paní Maláčová
rozhazuje plnými hrstmi a dotazy, "kde na to vezme", ji unavují
2) Spravovat Stát jako Firmu.
Podíval jsem se na výsledky
hospodaření Agrofert holdingu a na výsledky
hospodaření Státu v roce 2019 (oboje v době konjunktury)
Státní rozpočet (čerpáno z článku z Ministerstva financí České republiky):
V
roce 2019 dosáhly celkové příjmy
státního rozpočtu 1.523,2- mld. Kč, celkové
výdaje 1.551,7 mld Kč a shodek hospodaření
státního rozpočtu
tak dosáhl 28,5 mld. Kč.
Tento
výsledek představuje úsporu 11,5 mld. Kč proti
zákonem schválenému deficitu ve výši
40 Mld. Kč a znamená jeden z nejlepších
výsledků
v novodobé historii České republiky.
Nicméně nám
ministerští úředníci jaksi opoměli
prozradit, že tento rozpočet byl ještě zadotován v
podstatě vytunelováním "Fondu privatizace".
(dále čerpáno z
článku Ladislava Kose - senátora - z roku 2018)
O co jde - jsou to finance z privatizace,
které byly určeny na odstraňování
ekologických škod, vzniklých před
privatizací,
na restrukturalizaci
důchodového systému, dopravní infrastrukturu
a rozvoj bydlení.
V roce 2018 si Sněmovna
"s odřenými zády" odhlasovala, že
přestane platit omezení využití tohoto fondu
jen na původně určené účely.
a cca 30 mld. Kč z
Fondu privatizace tak nakonec i přes odpor Senátu doputovalo do
státního rozpočtu.
To nám ovšem staví výsledek hospodaření Státu do jiného světla.
Potom
40 mld. (plánovaných) - 28,5 mld
(docílených) - 30 mld. ("vytunelovaných")
znamená 18,5 mld. překročení rozpočtu, který
byl původně navržen.
Nejsem ekonom, mohu se
mýlit, ale selský rozum mi říká, že zde
není úspora 11,5 mld. ale překročení
původně shodku (oproti reálným příjmům) o 18,5 mld.
Agrofert (čerpáno z článku v Lidovkách ze dne 20.7.2020)
Konsolidovaný
zisk koncernu Agrofert meziročně vzrostl na téměř
trojnásobek, na 4,48 miliardy korun, proti 1,67 miliardy korun v
roce 2018
Agrofert
loni snížil své dluhy zhruba o 4 miliardy korun, ke konci
roku měl úvěry za 39,72 miliardy korun. Uvádí
výroční zpráva společnosti,
kterou umístila do Sbírky listin.
Společnost
v roce 2019 přijala téměř 2 miliardy korun na dotacích,
meziročně jde o zvýšení asi o 180 miliónů
korun
3) Svěřenský fond (dle výkladu na wikipedii)
Práva zakladatele:
- jmenovat a odvolávat správce
- definovat
obmyšleného (toho, kdo dostane peníze z
hospodaření) a určit mu plnění a může své
rozhodnutí změnit nebo zrušit
- dohlížet nad čiností správce
Dle mého selského rozumu tedy
může Zakladatel správce kdykoliv vyměnit, kdyby nekonal dle jeho
přání.
Takže vše nepřímo ovládá.
4) Státní hmotné rezervy
Jde o pohoné hmoty, zdravotnický
materiál, ale také ingoty čistých kovů,
které může Stát použít v případě
vážné krize.
Mezi těmi ingoty kovů jsou materiály, jako
měď, zinek a pod, často v hodně čisté podobě, aby se daly rychle
použít na vytváření slitin.
A pan ministr Havlíček je
"přesvědčený, že koncept držení základních
kovů je překonaný" a "prodej by mohl vynést až 2.2 mld.
Kč".
Tento další rozprodej rezerv Státu zatím pozastavil koronavirus.
Nicméně kdyby to proběhlo, tak by to bylo, nejspíše pod cenou.
Pan Petr Dolínek (ČSSD - koaliční
strana) tento záměr označil za drancování a já se k tomuto názoru připojuji
Pro dnešek
by to stačilo. Vidím zde hned 2 jasné případy
drancování dříve vytvořených rezerv a to
ještě před "koronou".
Další postřehy z tisku a způsobu hospodaření Vlády příště .....
Martin Havelka
20.09.2020 Dopravní konference
V
Pardubicích proběhla další Dopravní
konference. (kolikátá již, co slibovali nějaké
konkrétní údaje o Ostřešanské spojce
...)
Na této adrese naleznete prezentace, které zde byly
zveřejněny.
"https://ww2.silnicniveletrh.cz/index.php/dopravni-konference/aktualne/prezentace-2020"
Mne zaujala 3 témata:
1) Splavnění Labe a Přístav Pardubice - sice ještě
nikdo nevysvětlil, proč se do Chvaletic nevozí uhlí po
vodě, ani CO by se vozilo do Pardubic,
ale stále se do toho investuje. Minimálně na úrovni studií a pod.
Nemám jiné vysvětlení, než že
jde o "zájmové skupiny", nebo "diletantismus"
2) Další úprava zákonů,
směřujících k větší moci Státu na
úkor drobných vlastníků pozemků.
Až se vše schválí, tak v
okamžiku vystavení Stavebního povolení Vám
mohou začít bagrovat na zahrádce, aniž by ještě
došlo k výkupu.
Z toho je jedinný závěr - při
jakémkoliv náznaku stavby na soukromém pozemku se
je třeba začít bránit razantně a aktivně hned od
počátku.
Jakmile bude Stavební povolení, již
nikoho nebudou zajímat vlastnické poměry a najedou
bagry.
3) A samozřejmě "Ostřešanská spojka".
Na prezentaci od pana Ing Miroslava Němce je na
7-mé straně nakreslená Ostřešanská spojka
opět přes Mikulovický kopec.
Zaslal jsem mailem dotaz, za ví, že EIA propadla a jak to s tím je.
Pan Němec mi poměrně rychle odpověděl (děkuji a "klobouk dolů") toto:
Ostřešanská
spojka v prezentaci je neaktuální. Její
zakreslení jenom vyjadřuje, že dopravní
řešení tohoto problému je součástí
Dopravního uzlu Pardubice.
U
této trasy nevyšla rentabilita. Proto odbor strategie
Správy železnic zpracoval jiné řešení.
To
bude předloženo po krajských volbách, protože
vedení Správy železnic má oprávněnou obavu,
že by se tato technická věc stala součástí
politického boje.
Důvodům rozumím. O to trapnější se mi
zdají vytáčky SŽDC, skryté za paragrafy a dosti
pochybné argumenty.
Martin Havelka
08.09.2020 Trocha vysvětlení
Určitě vypadá zmatečně, že předchozí text zde nebyl a najednou se objevil s datem z května - co se stalo.
Po napsání předchozího mi to nedalo a předce jsem
oslovil pana Kolovratníka, abychom si zkusili věci vysvětlit, a
na základě tohoto rozhovoru jsem předchozí text dočasně
odstranil.
Sám mi nabídl, že když dělá SŽDC tajnosti, tak si
to vyžádá jako člen Dozorčí rady a materiál
mi poskytne.
Na základě dohody jsem mu 31.5 poslal specifikacii požadovaného:
využívám
touto cestou vaší nabídky a chtěl bych Vás
požádat o výstup ze Smlouvy „SoD č.
E617-S-409/2019“,
s
dodatkem ze dne 25. 6. 2019, který měl být
odevzdán 6. 1. 2020 a nese označení
„Ekonomické zhodnocení všech
projektových variant“
V
tomto okamžiku mi tento výstup stačí, byť nevylučuji, že
Vás v budoucnu požádám ještě o něco
Nebyl jsem si jist, zda se k mailu dostal - poslal jsem SMS a 8.6. mi přišla odpověď, že to obdržel a mám posečkat.
Když se nic nedělo, ozval jsem se a 13.8. mi přišla omluva, že na to pro jinou práci zapomněl a že to co nejdříve napraví.
Dnes je 8.9. a musím opakovat níže uvedené v podstatě NIC
Pauza tedy ukončena a zase začnu publikovat různé věci. Pro počátek třeba konfrontovat slova a činy.
10.05.2020 Ostřešanská spojka
1)
Děkuji všem příznivcům tohoto Webu, že informace
sledujete. Účast přes 6000 přístupů na takto
specializovaný Web považuji za úspěch a známku
toho, že
téma je stále aktuální a lidi zajímá.
2) Všem se
omlouvám za delší pauzu, ale trvale
probíhaly aktivity, u kterých jsem čekal na
nějaký hmatatelný výsledek.
3) Na úrovni
místní politiky komunikuji na téma
"Ostřešanská spojka" se dvěma lidmi:
- P. Kolovratníkem,
který je dnes i v dozorčí radě SŽDC a k
jakýmkoliv informacím, z této firmy má
volný přístup. (minimálně je oprávněn si
z titulu člena Dozorčí rady informace vyžádat)
Zde jsem podnikl celkem 3 pokusy o kontakt přes jeho
asistenta p. Sodomku.
- V
říjnu 2019 mi odpověděl, že až budou "něco relevantního
vědět", tak se ozve. Sám se neozval, byť si nedovedu představit,
že by člen Dozorčí
rady něco relevantního nevěděl
- Nic se
nedělo, a tak jsem si přes p. Sodomku dohodl schůzku na
1.3., která byla ze zdravotních důvodů zrušena
- Schůzka se přesunula a
13.3. jsem obdržel další SMS, že se schůzka
ruší a ozve se s náhradním
termínem - od té doby nic.
Paralelně jsem
komunikoval s p. Kolovratníkem přímo, který mi
sdělil, že novinky má a že je možné komunikovat i
elektronicky, nicméně nic
podobného mi pan Sodomka nenabídl.
Závěr - v podstatě NIC. Další pokus jsem zatím nepodnikl.
- P. Kortyšem,
s nímž jsem osobně mluvil asi před rokem. Tehdy došlo k
dohodě, že až bude něco vědět, tak se ozve. Dávno jsem ten
slib pohřbil, avšak
cca po roce se sám ozval.
Probírali jsem situaci s tím, že zatím
nemám nic ze zmíněného zveřejňovat, dokud se se
SŽDC nedohodne na nějakém oficiálním
znění, což - promiňte mi prosím - hodlám beze zbytku dodržet.
Nicméně KLOBOUK DOLŮ.
Je na každém, jaký si z toho udělá obrázek.
4) Paralelně jsem
oslovoval SŽDC s požadavkem na kopii výstupu Studie od SUDOPu na
základě"veřejně přístupných informací"
- První pokus byl v říjnu 2019
- v podstatě neúspěšný, protože mi v
záplavě paragrafů odpověděli, že žádám něco, co
ještě neexistuje a tudíž mi nemají
co dát.
- Počkal jsem si na počátek
tohoto roku a 9.3.2020 písemně požádal o
výstup ze Studie, který měl být hotov
6.1.2020. Zákonný měsíc uběhl a nic.
Chvíli jsem ještě
vyčkal a po cca 1,5 měsíci oslovil SŽDC, zda jim žádost
došla.Po týdnu odpověděli, že mi to již dávno
poslali a výstup jsem obdržel
v elektronické formě.
A je to opravdu "zajímavé čtení", z něhož vytrhnu několik informací:
- Rozhodnutí - ZAMÍTÁ SE
- Odůvodnění:
-
Konstatují, že požadované je součástí
připravované "Aktualizace studie proveditelnosti Uzel
Pardubice"
- Tato Studie není
doposud ukončena a není schválena a proto NELZE VYDAT do ukončení Konečného rozhodnutí!
Pozn: A
tady je to prosím velice zajímavé. Na Webu
vypisuje SŽDC tendr na zhotovitele této stavby s datem
únor.2020.
Takže se ptám, CO tedy vlastně
dávají za podklady, na jejichž základě mají
uchazeči něco nacenit? Když ÚDAJNĚ ani nemají
uzavřenou
Studii? https://zakazky.szdc.cz/contract_display_6657.html
- Dále:
".. aktuální podoba podkladových údajů,
jejíž vydání
právní úprava neumožňuje, by
zveřejněním vedla zcela jistě ke spekulacím
a
šíření dezinformací, neboť výsledky
celkové studie mohou být zcela odlišné
..."
Pozn: Tzn. že
to mohou různě ohnout. Nelze si nevzpomenout na koeficient
"celospolečenské prospěšnosti" páně Duška,
který zcela
zdeformoval
ekonomický výpočet.
- Nad rámec
legislativního rámce dodávají: Zájmem
SŽDC není zatajovat obsahy studií a jejich
výsledků. Zveřejnění je možné učinit až
na základě odborně posouzené a projednané dokumentace.
- Dále se odkazují na závěr
Správního soudu, kde typickým
faktickým důvodem neposkytnutí informace je, ......
že subjekt informaci nemá.
Můj osobní závěr - INFORMACE ZATAJUJÍ,
protože jsem nepožadoval žádný
závěr žádné komise, ale výstup ze
studie, která byla kontraktována z veřejných
peněz ve výši 2,8 mil CZK a budu se odvolávat.
5) Paralelně s
tím, mne oslovil pan Půlpán, kterému SŽDC
nějaké dílčí výstupy poskytla a
článek jste si mohli přečíst v novinách, nebo na
Webu.
6) Toto
není kompletní výčet aktivit, ale více zde
nyní nemohu zveřejnit, protože bych "státní moci"
poskytoval informace, které zatím dát nechci.
Martin Havelka
29.12.2019 Ostřešanská spojka
Zdravím
všechny příznivce tohoto „občasníku“ a
rád bych informoval, co se událo v závěru roku
2019 ve věci Ostřešanské spojky.
1) V září uplynul smluvní termín,
kdy měl SUDOP odevzdat nějaké jasné návrhy a
kalkulace k různým variantám železnice do Chrudimi.
Proto jsem 23.10 oslovil pana
Kolovratníka, jaký je výstup. Plný text
dotazu přikládám:
Dobrý den,
máme bezpečně po
termínu odevzdání první verze Studie trasy
Ostřešanské spojky od SUDOPu.
Máte nějaké informace,
jaký je aktuální výsledek?
Jaké varianty jsou navrženy
jako schůdné a která je preferována?
Odpověď zaslal obratem pan R. Sodomka, asistent p. Kolovratníka a zněla takto:
Dobrý den pane Havelko,
do konce tohoto týdne se pan
poslanec setká na předmětné téma s GŘ SŽDC.
Pokud bude výstupem něco pro
Vás relevantního, dáme Vám vědět.
Když se nějakou dobu nic nedělo, oslovil
jsem je znova (smluvní termín přece uplynul, že) a na to
jsem již žádnou odpověď neobdržel.
Osobně si nedovedu představit, že by člen
dozorčí rady (p. Kolovratník) neměl žádné
„relevantní informace“
2) Nato jsem oslovil přímo SŽDC
s žádostí o oficiální informace v
této věci a dne 1.11 se mi vrátila zamítavá
odpověď s odůvodněním, že mi nemohou poskytnout
neexistující,
protože mezi tím na
jednání 25.6 podepsali dodatek Smlouvy č.
„E617-S-409/2019“,
kde je stanoveno, že kalkulace
udělají paralelně s projektem „Modernizace
železničního uzlu Pardubice“ Zde a výstupy budou k disposici 6. 1. 2020
3) Jak to tedy vypadá:
- Máme další termín 6.1 2020
- Nevím, zda to je
z důvodu přetíženosti, ale „relevantní
informaci“ jsem od kanceláře p. Kolovratníka
neobdržel a musel jsem si ji vyžádat od SŽDC. To je prostě fakt.
- Zohlednit
návaznosti staveb (a v dodatku jich
je vyjmenováno povícero) dává jistě smysl.
Nicméně je zde otevřený prostor pro „manipulaci
s čísly“.
Pokud samotný
návrh trasy přes Mikulovický kopec je
„ekonomický
propadák“, v kombinaci s mnoha
dalšími stavbami (z nichž některé jsou
jen „holub na střeše“
a ani nejsou vážněji rozpracované), se z toho může
stát „nekonečný příběh“ s naprosto neprůhlednými výsledky.
Ostatně, na stole je otázka,
proč se tak nedělo již v době, kdy se chystal obchvat kolem Parama a mnozí
z dnešních aktérů byli u toho.
Dnes v prostoru tehdy možného jednoduchého
a jistě mnohem lacinějšího řešení vyrostla hala firmy se stavebninami.
Martin Havelka
10.11.2019 Ještě k "Dopravní konferenci" v Pardubicích
Na webu se objevil článek, který shrnuje
Dopravní konferenci očima autora a jsou přiloženy některé
zajímavé
části prezentací..
Mimo jiné autor tvrdí, že "Dopravní
uzel Pardubice" má spíše podporu jen
místních politiků, než politiků na
celostátní
úrovni. Počít si můžete Zde
A na odlehčení jeden vtip na dopravní téma Zde
16.10.2019 Institut strpění cizince
Pokud někomu unikla tato „drobnost“, tak jde o
chystanou úpravu zákona, kdy se podstatně
rozšiřuje škála imigrantů, které nelze
vyhostit.
Počtěte si třeba Zde.
A kdo má chuť, dejte si do vyhledávače heslo „Institut strpění cizince“.
S překvapením naleznete mnoho odkazů, kde bude
jaksi chybět odkaz na „iDnes.cz“
Martin Havelka
16.10.2019 Vést Stát jako Firmu ..
To, že ČSSD před každými volbami uplácí
voliče ze státního rozpočtu, a tím i omezuje
manipulační prostor vlád příštích,
se tak nějak stalo koloritem.
Byť ekonomicky problémovým.
Nicméně na přelomu roku 2018/2019 došlo k
dosti zásadnímu zásahu do financí
Státu, který možná ušel pozornosti u mnoha
lidí.
O co jde:
Z výtěžků privatizace existoval rezervní fond (miliardy
CZK), který byl určen na zásadní investice.
Konkrétně na změny důchodového systému a likvidaci
ekologických škod.
Na konci roku 2018 si Vláda odhlasovala (ANO, ČSSD), že to mohou
použít na běžné výdaje rozpočtu – a to v
době ekonomické konjunktury.
Počíst si můžete v mnoha článcích různé rétoriky, nicméně podobného obsahu.
Konkrétně Zde, Zde, Zde, Zde, Zde, Zde a Zde
Martin Havelka
16.10.2019 Ostřešanská spojka - "obnovená rétorika"
Na webu byl zveřejněn článek o potřebě výstavby trati Pardubice-Chrudim.
V článku je, mimo jiné, uvedeno:
- Správa železniční dopravní
cesty (SŽDC) znovu posuzuje, kudy by měla vést a jak by měla
vypadat nová spojka, která zlepší
železniční spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí
- U všech směrových variant se bude
posuzovat, zda její součástí bude elektrizace, či
ne.
- Původně se uvažovalo o vedení trati
zčásti v dnešní stopě, záměr byl
označován jako Medlešická spojka, později vznikla
varianta zvaná Ostřešanská spojka.
Proti vedení tratě po vysokém
náspu se však před dvěma lety zvedl odpor Ostřešan
i Chrudimi. Původní trasa je stále ve hře a je
nejvíce rozpracovaná, dokonce ve třech
podvariantách lišících
se sklonovým a výškovým
uspořádáním.
- Spojka by se začala stavět až po dokončení
modernizace uzlu Pardubice. Jeho projektová příprava
umožňuje jakékoli zapojení nové trati do stanice
Pardubice
od východu i zaústění trati
ve stávajícím koridoru od západu.
Zahájení stavby odhaduje Tesař nejdříve na rok
2025.
- Nová spojka by zrychlila železniční
dopravu mezi oběma města vzdálenými asi deset kilometrů.
Díky kratší trase a přímému
napojení na pardubické nádraží se se cesta
podle
dřívějších odhadů
zkrátila o zhruba 10 až 15 minut, nyní trvá
obvykle 20 až 30 minut.
Mé tři postřehy:
- SŽDC má nového mluvčího
- Pan nový mluvčí Tesař opět pokračuje
v rétorice „páně Duška“, nebo jen
neznale mluví. V každém případě by mne
zajímalo, jak by OPRAVDU vysvětlil tvrzení časové
úspory 10-15 minut
- Naprostá neefektivita trasy přes
Ostřešany zřejmě opět není problémem v těchto
úvahách
Celý článek si můžete přečíst Zde Martin Havelka
5.10.2019 Ostřešanská spojka
V těchto
dnech by mělo SŽDC mít v rukou první verzi výstupu
ze studie SUDOPu o Ostřešanské spojce.
Zadávací dokumentace je součástí veřejně
dostupné smlouvy. Zajímavé je číst až od
strany 30, kde jsou popsány zadávané varianty a je
otevřena cesta
i pro další variantu, kterou navrhne SUDOP.
Počtěte si Zde
29.08.2019 Ostřešanská spojka
Dne 5. 9. 2019 proběhne v Pardubicích Dopravní konference. Jde již o 3tí konferenci,
kdy
jsme se měli dozvědět nějaké relevantní informace o
„Ostřešanské spojce“ – odkaz Zde.
Vše
se táhne již 3 roky, státní orgány a
politici pořád slibují „že již“ bude jasno a
„Studie se studují“ a SUDOP dostává
další peníze.
Poslední
známý termín „nových“
výstupů je 26. 9. 2019, nicméně, pak se ještě
budou nějak „ohýbat“ do 26. 12. 2019. No a to jsou
již Vánoční Svátky,
takže to jistě nebude
dříve jak po Novém roce. A to máme
„našlápnuto“ na konferenci 4tou.
Mezi
tím „se zjistilo“, že by to bylo 2x tak
drahé, než hlásala původní studie za
„Páně Duška“ a v textu nového
zákona se „Ostřešanská spojka“
objevila jako prioritní stavba,
byť politici krátce před tím hlásali, že prioritní není.
Pan hejtman Netolický v roce 2018 neměl „Ostřešanskou spojku“ za prioritu – například Zde a Zde - a rok nato ji za prioritu má – počtěte si Zde.
„Překvapivě“
jsou změny názorů mocných rychlejší, než
odborná studie SUDOPu, a to i přesto, že někteří politici
tvrdí (skoro v duchu majora Těrazkyho),
že odborné hledisko je rozhodující.
A teď se v tom občane, obyvateli a voliči vyznej.
Na
základě posledního článku jsem požádal o
reakci kancelář p. Kolovratníka. Jeho asistent p. Sodomka
mi poměrně obratem odeslal odpověď, kterou v plném znění
přikládám:
Dobrý den pane Havelko,
dne 8. 8. 2019 jsem na SŽDC zaslal dotaz na
aktuální stav zpracování aktualizace studie
proveditelnosti pro bezúvraťového železničního
spojení mezi Hradcem Králové,
Pardubicemi a Chrudimí, které je ze setrvačnosti
mnohými politiky i nepolitiky a méně zasvěcenými
(i v důsledku dosud nezměněných zurek a územních
plánů)
stále nazýváno "Ostřešanská spojka".
Podle dubnové informace ze SŽDC je smlouva o dílo
na předmětnou aktualizaci v účinnosti od 26. 3. 2019, dne 28. 3.
2019 proběhla vstupní porada,
koncept studie má termín plnění 26.9.2019, finální verze 26.12.2019.
Až dostanu aktuální info ze SŽDC, tak se ozvu.
S přáním pohodového léta :-)
Roman Sodomka
Bude
tedy do té další Dopravní konference něco
smysluplného známé?
Martin Havelka
28.07.2019 Úvaha o vodě
U domku s půdorysem 100 m2 máme nádrž
na dešťovou vodu o objemu cca 4,5 - 5 m2, která
se při jednom nočním dešti naplní.
Když vezmeme v úvahu, že v
Ostřešanech (obec s cca 1100 obyvateli) je takovýchto
střech cca 400, dešťovou kanalizací za jednu
noc odteče cca 1.800 m2 dešťové vody. Pro představu - jde o krychli vody o hraně 12m.
13.06.2019 Ostřešanská spojka - aktuality
Jak jsem avizoval dříve, měli jsme 29.4 schůzku s p. Kolovratníkem, kde jsme se dozvěděli zhruba toto:
- SUDOP opět zpracovává studie na
všechny možné varianty pod názvem
„Aktualizace studie proveditelnosti“ s termínem
odevzdání 26.9.
Nicméně se předpokládá, že po
odevzdání proběhnou ještě
upřesňující jednání a
„dolaďování“ výsledků v rozsahu cca 3
měsíce.
Takže něco „uchopitelného“ bude známo na přelomu roku.
Pozn.: Bohužel tento stav „budeme vědět později s
konkrétním termínem“ trvá již cca 1,5
roku. Tak třeba se teď již něco opravdu dozvíme
- Byl pozměněn výpočtový model v tom
smyslu, že ekonomický přínos jednoho
cestujícího se snížil. Tzn.,
že ekonomický přínos
by se u nově budovaných tratí měl ještě zhoršit.
- P. Kolovratník se domnívá, že
EIA na stávající trasu přes Ostřešany je
uzavřena. Není tomu tak. Aktuální stav je, že SŽDC
dostalo EIA
k přepracování a je na SŽDC, jak se
k tomu postaví. Je to tedy pořád otevřená
záležitost – odkaz Zde
Současně s tímto jsem v posledním měsíci
získal další 2
„nezávislé“ informace na toto téma.
- Jedna je od p. starosty Vodrážky, který mi
poskytl část scanu dokumentu od p. Kortyše.
- Druhá je od p. J: Ročka z Chrudimi, který
se o tuto problematiku také zajímá, SŽDC navrhl
jedno z dalších možných řešení a
odpověď
ze SŽDC mi poskytl. Její plné
znění přikládám.
Martin Havelka

Dobrý den,
Děkujeme za Váš
podnět. Na základě požadavku MD ČR byla z hlediska
stávající trati k prověření zadána
pouze varianta s bezúvraťovým kolejovým
propojením.
Varianta přestupu z nové
polohy zastávky u Parama nebyla do zadání
Aktualizace studie proveditelnosti zadávána a
zatím neumím říci, jestli bychom takový
způsob propojení
uvažovali jako dodatečnou variantu
pro eventuální doplnění této již
běžící zakázky. Počkáme na první
rámcové výsledky zadaných variant,
které by měly být k dispozici na přelomu
letošního
září/října. Pokud se zadané varianty v
aktuální míře poznání
ukáží jako opravdu nerentabilní, budeme
pravděpodobně hledat cestu, jak vytěžit maximum ze
stávající
trati č. 238 i z pohledu hledání nejvhodnější vazby na žst. Pardubice hl.n.
Vámi navržené
propojení z „polohy Paramo“ je možným
námětem, nicméně již nyní víme, že bude
problematické z hlediska souladu s územně
plánovací dokumentací města Pardubice,
kdy ÚP
předpokládá v prostoru mezi novou lávkou přes
kolejiště stanice a komunikací I/38 lehkou průmyslovou
výrobu a jsou zde reálně připravovány tři
záměry
na výstavbu průmyslových objektů, s čímž by muselo být propojení koordinováno.
Výrazné
zlepšení z hlediska kapacity (a tím i
zkrácení cestovních dob Pardubice – Chrudim)
přinese již chystané zdvoukolejnění úseku
Pardubice hl.n. – Pardubice-Rosice nad Labem,
kde aktuálně
probíhá příprava stupně DUR, letos se bude
žádat o územní rozhodnutí a pokud se
nevyskytnou žádné komplikace, stavba poběží v
časové koordinaci
s modernizací žst. Pardubice hl.n. (plán realizace 2020-2023).
Nové náměty k
prověření modernizace stávající trati jsme
dodatečně obdrželi i od odboru dopravy a silničního
hospodářství Pardubického kraje (preferovaly
spíš zachování zastávky
Pardubice závodiště
a propojení podchodem pod I/37 se sídlištěm Dukla,
provozně pak zachování úvrati v Rosicích).
Jak jsem psal výše, k hlubšímu
zkoumání dalších možností
úprav
stávající trati přistoupíme, až budeme
mít na podzim potvrzeno, že žádná ze
zadaných variant (vč. Ostřešanské spojky a
jejích modifikací) ani po aktualizaci vstupů do
dopravního modelu „jednou provždy“ nevykazuje požadované výsledky.
S pozdravem
Ing. Martin Vaněk, Ph.D.
Správa železniční dopravní cesty,
státní organizace
Generální ředitelství
12.04.2019 Míra znečištění jednotlivých měst v ČR
Na
webu se můžete podívat, jaká města v ČR jsou
nejvíce znečištěna polétavým prachem PM2.5 Zde
Označení PM2.5 je pro extra jemný prach,
který neodfiltrují běžné obrany organismu a
zpravidla nelze vykašlat.
Co je to zač se můžete dočíst Zde
31.03.2019 Tak
platí, nebo neplatí (zákony)?
Imigranti
posunuli dopravu do Evropy na vyšší úroveň – unesli loď Zde a ii dříve Zde
A „neziskovky“
hlásají – je to „v pořádku“, jsou to zoufalí lidé Zde
Potomek by se kdysi vyjádřil „… fááákt hustý …“
Martin Havelka
30.03.2019 Ostřešanská spojka
Na 29.4. máme
dojednánu schůzku s p. Kolovratníkem, který je
dnes člen nejvyššího vedení SŽDC.
Poslal jsem s předstihem témata, o kterých bych chtěl jednat a o výsledku budu samozřejmě informovat.
Zaslaná témata k jednání:
1) Jak to aktuálně
vypadá s případným dokončením EIA na
stávající (nerentabilní) trasu
2) Jak to vypadá s hledáním alternativy k Ostřešanské spojce
3) S ohledem na vypočtenou
nerentabilitu a hledání alternativ se dá
předpokládat, že se ZUR a Územních plánů je
možné
vyjmout katastr Ostřešan z této trasy?
4) Je již známo, co to je
"Technický průkaz" k ostřešanské spojce? Je
možné získat jeho kopii?
Je zde poměrně velký časový prostor do schůzky, tak lze
dá předpokládat získání
konkrétnějších informací o dění v
této věci Martin Havelka
30.03.2019 Růst populace v Evropě a Africe
Na Webu „http://www.worldpopdata.org/“ se je
možné dočíst velice zajímavé údaje,
týkající se vývoje populace v jednotlivých oblastech světa.
Porovnání demografického vývoje v Evropě a Africe:.
Kontinent
|
Počet obyvatel v roce 2018
|
Počet obyvatel v roce 2030
|
Afrika
|
1,3 miliardy
|
1,7 miliardy
|
Evropa
|
0,75 miliardy
|
0,75 miliardy
|
Podívat se na různé přehledy můžete sami Zde.
Stačí jen v menu nahoře vybrat, zda chcete údaje zobrazit v podobě mapy, nebo tabulky.
Vlevo pak pod tlačítkem „Select indicator“ vyberete
kritéria, která Vás zajímají.
V případě zobrazení formou mapy pak stačí kurzorem
jen najet na patřičný stát a údaj se
zobrazí.
Martin Havelka
16.03.2019 Ostřešanská spojka
Aktuálně je zdánlivý klid, "pouze":
- SŽDC hlásá, že
plánovaná trasa vychází "zoufale
nerentabilně" a chystají se hledat alternativu - ovšem v
neurčité budoucnosti – nerentabilitu jsme tušili,
avšak nyní to je „černé na
bílém“.
- Probíhají přípravy na velkou
rekonstrukci železnice v Pardubicích, s tím že zde vlaky
budou moci projíždět rychlostí až 160 km/hod –
jednoznačně pozitivní – jen si kladu otázku,
které
vlaky to budou. Nevím o vlaku, který
by v Pardubicích nezastavoval a vlaky s uhlím asi tak
rychle nejezdí – ale to nevím jistě.
Pokud těch 160 km/hod nejezdí, pak to je dost diskutabilní argument.
Nicméně pokud se jen sníží
hlučnost a pohodlí cestujících –
jednoznačné plus.
- Na podzim 2018 schválila Vláda obměnu
správní rady Správy železniční
dopravní cesty (SŽDC), ve které se objevil jako
nový člen Martin Kolovratník – tedy na
nepochybně vlivné pozici v této
oblasti, z níž je schopen korigovat různá
rozhodnutí. V kombinaci s dříve
prohlášeným a nerentabilitou navržené
stavby
by se to mělo nějak projevit – uvidíme.
- Byl přijat zákon, který usnadňuje
vyvlastnění soukromých pozemků v zájmu
„strategických veřejných staveb“. A
„Ostřešanská spojka“ se najednou na tomto
seznamu objevila! Byť bylo dříve tvrzeno,
že to strategická stavba není. (takovýchto staveb
zde je ale celá řada, což je „čertovo
kopýtko“ celého zákona)
Předkladatel zákona - Martin Kolovratník
- Co to je „Technický průkaz k
Ostřešanské spojce“ jsem se přes různé sliby
nedozvěděl – byť je to podchyceno v oficiálních
dokumentech.
- V Pardubicích je plánováno
vytvoření multifunkčního dopravního uzlu, ale
nejsou vyřešeny základní dopravní
problémy, jako jsou obchvaty a jistě i trať
na jih – tedy alternativa Ostřešanské spojky
- V článku o rekonstrukci Pardubického
nádraží (Zde) je jasně uvedeno, že rekonstrukce
Pardubického nádraží je připravena na
„Ostřešanskou spojku“ – příprava na
„salámovou metodu“?
Takže jakýsi „klid před bouří“? Rozhodně
celou situaci aktivně monitorujeme a „ruce v klíně
nejsou“.
13.03.2019 „Vysoká škola v Sládkovičove“.
Kde studovali různí "soudruzi" ČSSD, mimo jiné Michal Hašek.
Nedalo mi to, poptal jsem se "Strýčka
Goggla" a zjednodušeně shrnuto to vypadá asi takto:
Skupina lidí z ČSSD využila "prostoru v
zákoně" a ve Sládkovičově (Slovensko, poblíž
hranic s Maďarskem - cca 5 tis. obyvatel)
založili pobočku VŠ z CZ, která měla
akreditaci. Pobočka vznikla v roce 2005 různí funkcionáři
ČSSD zde získali své vytoužené tituly.
To, že byla úroveň studia diskutabilní je zřejmé. Počíst si můžete třeba Zde, Zde, a Zde
A takto nám vznikají "Elity"
Martin Havelka
10.02.2019 „Elity“.
Často novináři označují představitele zemí jako „elity“.
Osobně za elitu považuji spíše někoho
morálního a vzdělaného, co něco pozitivního dokázal.
Prosadit se ve volbách (v případě
komisí EU a vysokých státních
úředníků i bez nich) je na označení
„elita“ zoufale málo.
Jeden konkrétní případ v osobě „Michala Haška“.
Člověk, který v přímém přenosu lhal, že se neúčastnil schůzky u Prezidenta (video Zde),
měl „fiktivní tiskovou mluvčí“
a jehož
právní vzdělání je „Masarykova
univerzita“ (Mgr.) a „Vysoká škola v Sládkovičove“
(Judr.) – slyšel někdy někdo o takové škole?
Tak tento člověk by rád do „Legislativní rady
vlády“ – tedy orgánu, který
jednoznačně ovlivňuje podobu zákonů. A pan Hamáček ČSSD)
ho v tom podporuje.
Naštěstí to vypadá, že díky
„Pirátům“ to neprojde, a třeba ho novináři
nezařadí mezi „elity“. Uff…
Více čtení Zde, Zde a Zde.
Martin Havelka
20.01.2019 Jsou to opravdu „paradoxy“.
Opět téma zrychlení povolování staveb.
EIA – Aby se dopady na přírodu a krajinu posuzovaly jen jednou má jednoznačně „hlavu a patu“. Kdo někdy absolvoval kolečko „územní rozhodnutí“,
„stavební rozhodnutí“
ví, že se tam mnohá vyjádření úřadů
opakují. Takže myšlenka jednou a kvalitně je
chvályhodná.
„Čertovo kopýtko“ ovšem tkví v tom, že mnohá
prohlášení směřují k tomu, aby byly
námitky rychle „zadupány do země“ a nebylo se
možné dále odvolávat.
A EIA posudek je pak možné mocensky ovlivňovat.
Zcela konkrétně:
- V článku na webu se je možné
dočíst opravdu „neskutečné“
prohlášení pana Ťoka: „Pokud budou
podmínky pro děčínský plavební stupeň
opravdu nesplnitelné,
budu chtít, aby se v Labském
údolí Natura 2000 zrušila a my mohli přece jen
stavět.“
Další „perlou“ je
prohlášení: „Možností, jak
problém překonat, by podle Brabce například bylo
přesunout Naturu o dvacet kilometrů dál na území
Německa.
S tím by ovšem musela souhlasit nejen SRN, ale i Evropská komise“
Počíst si můžete Zde
- A co na to hlasy z Německa: „To je
úplně chybné. Německo v celkové koncepci pro Labe
stanovilo, že dopravní a ekologické cíle na Labi
musí mít rovnocenné postavení.“
A nebo: „Z hospodářského
hlediska se jedná o fiasko. Proto zde také neexistuje
žádný převažující veřejný
zájem, který převyšoval zájem ochrany
přírody,“
Počíst si můžete třeba Zde
- Aby se zamezilo různým
odvoláním, předjednávají ve Sněmovně
návrh zákona, kdy jakákoliv námitka bude
doprovázena kaucí, která v případě
neúspěchu u soudu propadne.
Zatím se licituje s částkami od 25 do 50 tisíc CZK. Počít si můžete třeba Zde nebo Zde
Jak bude zajištěn přístup
výkonu práva pro lidi, jež nedisponují rozpočty
ministerstev, či nemajetných, je ovšem velká
otázka.
Martin Havelka
13.01.2019 Kauza Huawei
Málo kdo se v celé věci orientuje, tak se pokusím vše trochu
shrnout, dát podklad k zamyšlení, a na závěr si dovolím přidat vlastní
názor.
1) Huawei je velká technologická firma z Číny, které se povedlo
svými výrobky obsadit nezanedbatelnou část komunikačních technologií ve
světě
2) Z pohledu komunikací
bych to rozdělil na koncová
zařízení (mobily, které zná většina
lidí) a zařízení v páteřních
sítích, přes které teče veškerý
datový provoz
(ta mají velcí datoví operátoři)
3) Z pohledu potenciální
špionáže jsou zajímavá
především ta „páteřní
zařízení“
Nechci
se pouštět do polemiky, zda dochází či
nedochází k nějakému
zneužívání
tohoto postavení, ale na webu existuje mnoho zpráv,
které třeba s
Huawei přímo nesouvisí,
ale vytvářejí obrázek, co se v této oblasti
děje. A závěr, ať si udělá každý sám.
Pár doplňujících informací v této věci:
1)
Většina výrobců elektroniky ze „Západního světa“ má v rukou vývoj, ale
vlastní výrobu si zadává (většinou) v asijských státech
2)
Výrobci dodají podklady a ne vždy obdrží zadané. Je možné najít články,
kde se dozvíme, že výrobce dodané podklady „vylepší“ o své komponenty,
které umožní
vytvářet „zadní
vrátka“ do systému (tzv. BackDoors) …
počíst v českém jazyce si můžete třeba Zde
3)
Dále jsou známy případy, kdy komunikace mezi dvěma blízkými lokalitami byla
směrována tak, že tekla přes některou ze zemí v Asii. Třeba Zde nebo Zde
4) Aby byl
každý systém funkční (i mobilní telefon), nahrává se do něj nějaký
základní systém, který bývá pravidelně aktualizován. Co vše tento SW
obsahuje, není zcela triviální zjistit.
Sečteno, podtrženo –
informace jsou dnes jednou z nejcennějších komodit a poptávka po nich
je. Pokud na to upozorňuje zpráva BIS (a již několikátý rok), jistě ví
proč.
Můj názor ke kauze Huawei v CZ:
Opravdu sebevědomý stát u strategických
věcí „nečeří vodu“ přes novináře, ale
jedná tak, aby eliminoval riziko.
A na to nepotřebuje ani tisk, ani pokárání cizího velvyslance, byť je z velké země.
Ono
prohlášení premiéra bylo buď
nefundované, nebo alespoň neuvážené.
Nejspíše ale bylo neuváženě určeno voličům.
Martin Havelka
30.12.2018 Jak by to vypadalo s kanálem „Dunaj-Odra-Labe“
Na webu se objevil článek, který
tento politiky podporovaný „nápad“ vykresluje
v trochu jiném světle.
Stručně:
- Odhadovaná cena díla je dle Ministerstva dopravy 582 miliard CZK
- Z toho Dunaj-Odra by
stálo 281 miliard CZK a připojení Labe
dalších 301 miliard CZK
- Údajně by to bylo efektivní i
za tuto cenu
- Pan Ťok odmítl, že by stavbou
došlo odvedení vody z naší krajiny
- Polsko dalo s tímto projektem
předběžný souhlas, Slovensko se Ministerstvo pokusí
přesvědčit
Jak dopadla podobná stavba v Německu (propojení Rýna s Dunajem):
- Stavba začala v roce 1960 a byla ukončena v roce 1992
- Délka 171 km,
výškový rozdíl 175 m, 16 zdymadel,
šířka 55 m, hloubka 4 m
- Celkové náklady dělaly cca 60 miliard CZK
- Chybí zde voda, na přelomu říjen/listopad klesla v Kolíně nad
Rýnem hladina na 77 cm a objem přepravy se propadl na pouhou 1/3
- Předpoklad přepravovaného objemu a realita:
o 1992 - 2,95 milionu tun
o 2000 - 8,53 milionu tun
o 2016 - 4,8 milionu tun
o Původní předpoklad přepravovaného objemu pro rok 2002 byl 18 milionů tun
- Přes veškerá
přání zůstala doprava především v kamionech
a kanál využívají hlavně výletní lodě
Po 25 let existence je tato stavba hodnocena jako
„devastující projekt“ a „noční
můrou Bavorska“
Celý článek si lze přečíst Zde
Martin Havelka
28.12.2018 Prý postavíme hodně dálnic – otázkou je: „Na kolik pokusů“.
Před časem jsem zde zmiňoval opravdu pozoruhodné
skutečnosti kolem D8. A nyní máme další
článek o D35 mezi Lipníkem a Olomoucí.
Pár vytržených údajů:
- ŘSD již v době dokončení
úseku dálnice vědělo o „ošizené
konstrukci“
- Stavěla to firma „DOSTA DS
UH“ – později se stala součástí Skanska
- Téměř třetina výsledků pevnosti
betonu byla pod tehdy povolenou charakteristickou pevností
- což se při dostavbě vědělo
- ŘSD uplatnilo pokutu – jak vysokou
tají – asi aby se to nedalo porovnat s dodatečnými
náklady
- ŘSD neřeklo, zda se problém týká i dalších úseků dálnice
- Oprava 3 km úseku dálnice stála dalších 102,8 mil CZK bez DPH
A to v situaci, kdy se státní firmy
„přetahují“ s místními
samosprávami, zda někde postaví ochranný val,
protihlukovou zeď a pod …. To by pak
asi nezbylo na tyto opravy. Počíst si můžete Zde
08.12.2018 Ještě k dopravní konferenci - září 2018
V jednom příspěvku od
pana Ing Pavla Paidara (SŽDC) je zřejmé, že role lidí,
kteří mají vyjednávat "v terénu"
výkup pozemků není závidětihodná.
Na druhou stranu je zde docela zajímavé dělení
skupin partnerů (majitelů pozemků) jednání z pohledu
SŽDC. Konkrétně je dělí na:
- vlastníky
- nespokojené vlastníky
- potížisty a spekulanty
- aktivisty
Možná by těmto pracovníkům významně pomohlo, kdyby
se s obcemi záměry nejprve projednaly a dotčení měli
možnost ovlivnit projekt
ještě v etapách studie. Když pak (v lepším
případě) přijdou za dotčenými s hotovou věcí,
těžko se divit.
Kdo takováto jednání nezažil na "vlastní
kůži", těžko může soudit. Příspěvek je k nalezení Zde. Martin Havelka
08.12.2018 Trochu z jiného soudku - ale jen zdánlivě
Každou chvíli se je možné
dočíst, jak jsou dopravní stavby zdržovány
"sabotážemi ekologů". Trošku jsem zapátral po webu
a podíval se na všem známou
stavbu dálnice D8 přes České
středohoří a objevil zajímavé video, které
koresponduje i s jinde nalezenými údaji.
Stručně v bodech:
- České středohoří je
chráněnou oblastí a na vydání
takovéto stavby musela být výjimka ze zákona
- Tuto po velkém politickém tlaku vydalo Ministerstvo
životního prostředí - tenkrát byl ministr Kužvart
- Vše bylo pod velikým politickým tlakem a
Stát porušoval sám své zákony -
politici tlačili a prošlo to
- Ochranářské organizace opakovaně vyhrály soudní spory - tak na tom asi něco bylo
- Byly známy posudky, že území je
nestabilní, a jediný posudek, který tuto trasu
připouštěl ji podmiňoval mimořádnými
opatřeními
- Poslední z politických argumentů byl ten, že
alternativní trasa tunelem Kubačka by byla drahá
(stála by 9,5 miliardy a dokončena by byla až v roce 2012)
zatímco politiky
prosazovaná trasa měla stát pouhých 7,4 miliardy a mělo se jezdit již v roce 2008
- Výsledkem je to, že se dálnice otevřela až v roce 2016, nejdříve jen na 1/2 a zatím stála 14 miliard
- A to do nestabilního území potečou trvale
další peníze. V nejlepším
případě "jen" na monitoring a údržbu dodatečných
stavebních opatření. V horším, na
další
zpevňování svahů a odstraňování závalů.
- A v čele vlády v době těchto mimořádných politických tlaků byl Miloš Zeman
Kdo má chuť se podívat na zajímavé videlo, nalezne ho Zde
A navíc, politici by rádi více "volné
ruce", aby mohli "odborně z Prahy" lépe rozhodovat. Proto pan
Ťok chystá zákon, kde námitka k soudu bude muset
být doprovázena
kaucí ve výši 25 tisíc, která v případě prohry u soudu propadne.
Jak to bude v případě výhry - zda něco zaplatí pan
Ťok, nebo někdo podobný, jsem se zatím nedočetl.
O tomto záměru si můžete počíst třeba Zde.
A kdo neví, kdo je pan Ťok, může si počíst třeba Zde
Martin Havelka
17.11.2018 Ostřešanská spojka - Kraj tuto stavbu údajně nepovažuje za prioritu
Objevily se další vda články na toto téma:
Počíst si můžete Zde a Zde
17.11.2018
Ostřešanská spojka - studie z roku 2015, na
jejímž základě bylo rozhodnuto o
stávající trase
Studie proveditelnosti "Ostřešanské spojky" z roku 2015.
Pokud má někdo chuť se seznámit s textem tohoto dokumentu, nalezne ho na odkazech Zde, Zde a Zde
27.09.2018 Ostřešanská spojka
Jak jsem avizoval dříve, požádal náš Spolek státní organizaci SŽDC o
výsledky ekonomického zhodnocení „Ostřešanské spojky“.
Ve středu jsme obdrželi odpověď s cca
5mm tlustý svazek papírů s kopiemi podkladů. Jejich
prostudování a „vytěžení“
informací bude
nějakou dobu trvat.
Z průvodního dopisu však cituji „poslední odstavec“:
V letošním roce
(5/2018) se provedl přepočet ekonomického zhodnocení pro zmiňovanou variantu „v4n“, do které
vstupovaly aktualizované
investiční náklady ze záměru projektu (zvýšení z 2.047
mil Kč v CÚ 2019 na 3.952 mil Kč dle CÚ 2018) a metodické změny výpočtu (jiná
diskontní sazba,
změna zůstatkové hodnoty, nové měrné ohodnocení finančních
toků a další metodické úpravy dle aktuálně
platné Rezortní metodiky). S ohledem
na enormní změny zejména ve výši IN (dáno změnou jednotkových cen stavebních
prací a výraznou rezistencí dotčeného prostoru)
ERR pokleslo z původně přijatelné
hodnoty 5,91 % na pouhých 0,06 %. Tento výpočet nám slouží jako odrazový můstek pro zadání
aktualizace výše zmíněné
studie proveditelnosti ve smyslu hledání vhodných
alternativ k Ostřešanské spojce.
Pozn: Vypadá to, že datum 2019 má
být spíše 2009.
Martin Havelka
22.09.2018 Ostřešanská spojka
Požádal
jsem kancelář p. Kolovratníka o nějakou
aktuální informaci, kterou zde v plném
znění přikládám:
S ohledem na neprůchodnost
navržené ostřešanské trasy procesem EIA byla
příprava této varianty stavby ve
stávající podobě ukončena.
Další postup bude
směřovat k jiné variantě trasy, jejíž příprava
zpozdí realizaci cca o 7 let. S ohledem na uvedené
skutečnosti není v této chvíli
stanoven ani termín ani předpokládané náklady
na realizaci bezúvraťové jízdy na
železniční trati Hradec Králové - Pardubice -
Chrudim.
Podle vyjádření
generálního ředitele SŽDC Ing.Svobody na Dopravní
konferenci v Pardubicích dne 6.9.2018 dojde k
výraznějšímu posunu v řešení
předmětné problematiky až po
jednáních se zástupci nově zvolené
samosprávy dotčených obcí a měst.
Ze zdrojů SŽDC zpracoval Roman Sodomka, regionální asistent poslance M.Kolovratníka
22.09.2018 Silnice x Železnice – porovnání dvou situací
Dne 12. 6. 1015 vyšel na iDnes článek, který mimo jiné obsahuje toto:
„…Nejreálnější
mi ale připadá třetí alternativa. Ta počítá
s tím, že by vlaky na Chrudim odjížděly ze
současného čtvrtého,
případně
nového pátého nástupiště. Hned po
odjezdu z nádraží by se stočily směrem ke
stávající zastávce
Závodiště…“
Následně byl vystavěn obchvat
kolem Parama a tyto myšlenky ztratily smysl – prostě
nebyly koordinovány projekty silnic a železnic
a v cestě případné
železnice (v nejjednodušším provedení)
stála nově postavená silnice.
Dnes
si můžete (odstavec níže) přečíst informaci o
přípravě „Jihovýchodního obchvatu
Pardubic“, který má již konkrétní
obrysy.
Oproti tomu SŽDC stále
odkládá svá vyjádření a plány
i termíny jsou nejasné. A pokud by někdo chtěl později
stavět
„Ostřešanskou
spojku“ směrem na Staré Jesenčany –
nejspíše opět bude překážet nově postavená
silnice.
10.09.2018 Jihovýchodní obchvat Pardubic
Na jednom z jednání u p. Kolovratníka jsem
obdržel předpokládané termíny realizace tohoto
obchvatu:
- je požádáno o "územní rozhodnutí",
které by mělo být uděleno do konce roku 2018 (předpoklad
je listopad)
- v létě 2019 by měl probíhat výkup pozemků
- v létě 2020 by mělo být požádáno o
"stavební povolení" a zahájeno
výběrové řízení na dodavatele
- v období 2021 až 2023 by měla proběhnout stavba
10.09.2018 Ostřešanská spojka
Zdánlivě skončila "okurková sezóna" a vypadá to, že se nic neděje.
V průběhu léta však proběhly (nebo měly proběhnout)
některé aktivity a jednání na toto téma.
Bohužel ne vše mělo výstupy, jak bylo
přislíbeno. Navíc jsme v rámci "dostupnosti
veřejných informací" požádali SŽDC o
poskytnutí způsobu výpočtu a výsledku
hodnocení rentability
navržené trasy "Ostřešanské spojky" a čekáme na odpověď.
Sešlo se tedy povícero (mnohdy protichůdných)
informací, které se nyní snažím zpracovat a
postupně je zde zveřejním v přehledné, a co
nejvíce seriózní formě.
Tak se sem občas podívejte na novinky.
Martin Havelka
02.09.2018 Letecká doprava nad ČR a aktualizace leteckých snímků na "mapy.cz"
Před časem proběhla aktualizace leteckých snímků v
oblasti Pardubic na webu "mapy.cz". Zde se můžete podívat na
náš kraj s datem snímku
"říjen 2017". Současně jsem nalezl článek o
letadlech, které jsou k tomuto využívány a kde je
odkaz na jejich aktuální letové aktivity.
Dočtete se Zde
A dále se můžete podívat i na
aktuální hustotu leteckého provozu nad ČR. Pokud
si kliknete na některé z letadel, ukáží se o něm
detailní údaje.
Odkaz je Zde
02.09.2018 Dopravní konference Pardubice 2018
Probíhá ve Čt 6.9 v AFI Paláci.
Zajímavý bod:
14.35 |
Bc. Jiří Svoboda, MBA - generální ředitel, Správa železniční dopravní cesty |
|
TÉMA: železniční stavby v Pardubickém a Královéhradeckém kraji |
19.08.2018 Novela zákona číslo 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní infrastruktury
Na přiloženém odkazu si můžete přečíst vyjádření p. Kolvratníka ... Zde
19.08.2018 Splavnění Labe do Pardubic
V "Pardubickém deníku" s datem
vydání 18.8.2018 se je možné dočíst
následující (v zájmu stručnosti
vybírám podstatné):
- V Přelouči se sešli politici, aby výstavbu podpořili
- "Ředitelství vodních cest" a "Vodní cesty" (soukromý subjekt - odkaz Zde) se znovu snaží o rozpohybování výstavby splavnění Labe do Pardubic
- Společně s lokálními a celostátními
politiky podepsali "Memorandum", kde se zavazují zasadit se o
uskutečnění projektu
- Jsou problémy s ekologickými organizacemi (modrásek a pod)
- Nemají EIA
- Labe do Chvaletic je sice splavné, ale uhlí se sem stejně vozí vlakem
- Námitky "Pirátů", že jde o ekonomicky ztrátovou
stavu, negovali tvrzením (ředitel ŘVC), že nejde o
regionální zájmy, ale jde o důležitou
mezinárodní cestu
Sečteno, podtrženo:
1) Nebudu se zabývat ekologickými argumenty, které
jsou v soušasnosti nepopulární a jsou na ně
svalovány stavební problémy
2) Velmi by mne ale zajímalo, CO se tam má dopravovat a
jaká bude EFEKTIVITA INVESTICE. Proti námitkám
Pirátů totiž nebyla
pouřita nějaká "ekonomická studie", ale (promiňte mi to) politické kecy.
3) Pokud se stavba rozjede, rozhodně bych rád znal někoho
naprosto konkrétního, kdo se pod toto podepsal - tedy
nedělejme si iluze - takový zápis
nejspíše
nebude existovat.
Pozn.: Ale pokud
na něj příjdu - velmi rád zde informaci zveřejním
a se všemi veřejně dostupnými odkazy na danou osobu.
4) Ale bylo by to pěkné se moci po čase někoho optat, jakou za to cítí odpovědnost
O případné odpovědnosti trestně
právní se u takovýchto projektů dá těžko
mluvit - tak už je systém nastaven
5) Na odkazu Zde
si můžete prohlédnout docela pěknou vizualizaci - o
komentáři k ní si musí udělat každý svůj
obrázek
Martin Havelka
18.08.2018 Dopravní konference v Pardubicích dne 6.9.2018
V pardubicích by měla proběhnout "Dopravní konference", k níž (jak jsem informoval již 10.6).: "... přišel p. Kolovratník s návrhem, že toto
téma bude zařazeno jako bod
"Dopravní konference" v září 2018 ..."
Stránky dopravní konference s aktuálně platným programem naleznete Zde
Zřejmě ještě není konečný, protože o
tratích zde je jen obecný bod.
Martin Havelka
18.08.2018 Nový článek o Ostřešanské spojce v tisku
Pro úplnost informací uvádím odkaz na
nový článek o Ostřešanské spojce.
Přečíst si ho můžete Zde
Osobně ho vnímám jako takovou "koláž" již
známých informací a nenacházím v něm
nic nového. Martin Havelka
18.08.2018 Nový zákon o možnosti stavět na pozemku, kde ještě není dokončené vyvlastnění.
Naši poslanci schválili zákon (v poměru 156 z
160 přítomných), který umožňuje začít
stavět na soukromém pozemku dříve,
než dojde k dohodě o
jeho ceně a není tedy vlastně ani odkoupen. Hlavním argumentem je
zdržování staveb různými "ekologickými
organizacemi".
Toto tvrzení je trochu v kontrastu se skutečností, že
třeba na R35 "stát" nezvládl výběrové
řízení, které je třeba opakovat,
nebo naprosto
ostudný pokus o "malou EIA" ve věci Ostřešanské spojky.
Ale k podstatě věci - u vyjmenovaných staveb je umožněn
zásah do vlastnických práv údajně v
"zájmu všech".
Pojďme se na seznam těchto staveb podívat:
Dálnice
D0 (Pražský okruh), D1, D2, D3, D4, D5, D6, D7, D8, D10, D11, D35, D43, D48, D49, D52, D55,
Silnice I. třídy
I/12, I/33, I/35, I/42, I/49,
Dráhy
železniční trať Praha – Plzeň – Domažlice – státní hranice,
železniční trať Ústí nad Labem – Cheb,
železniční trať Plzeň – České Budějovice,
železniční
trať Praha – České Budějovice - Horní
Dvořiště – státní hranice,
železniční
spojení Praha – Kladno vč. napojení letiště
Václava Havla Praha,
železniční trať Praha Vysočany – Lysá nad Labem,
železniční trať Hradec Králové – Pardubice – Chrudim,
železniční trať Praha – Česká Třebová – Brno,
železniční trať Velký Osek – Hradec Králové – Choceň,
železniční trať Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice,
železniční
trať Prostřední Žleb – Děčín – Mělník
– Kolín – Havlíčkův Brod – Brno,
železniční trať Brno – Zastávka u Brna – Okříšky,
RS 1 Praha – Brno – Přerov – Ostrava – hranice PL,
RS 2 Brno – Břeclav – st.hr. SK/AT,
RS 4
Drážďany – Ústí n. Labem – Praha vč.
odbočky Kralupy (Nová Ves) – Louny – Most, - 6 -
železniční trať Otrokovice – Vizovice,
železniční trať Hranice na Moravě – Horní Lideč,
stavby v
rámci železničního uzlu Praha (ohraničeno
železničními stanicemi Praha-Ruzyně, Praha-Zličín,
Praha-Řeporyje,
Praha-Radotín, Praha-Zbraslav,
Praha-Uhříněves,
Praha-Běchovice, Praha-Horní Počernice,
Praha-Čakovice, Roztoky u Prahy),
stavby v
rámci železničního uzlu Brno (ohraničeného
železničními stanicemi Brno-Maloměřice, Starý
Lískovec,
Modřice, Chrlice, Ponětovice),
stavby v
rámci železničního uzlu Ostrava (ohraničeného
železničními stanicemi Polanka nad Odrou, Vratimov, Český
Těšín,
Petrovice u Karviné, hraniční přechod Bohumín/Chalupki, Ostrava-Třebovice),
železniční trať Olomouc – Šumperk,
dráhy speciální,
Infrastruktura pro vodní dopravu
plavební stupeň Děčín,
plavební stupeň Přelouč,
Infrastruktura pro leteckou dopravu
paralelní
dráha ke vzletům a přistávání letadel na
letišti Václava Havla Praha,
nové oplocení letiště Václava Havla Praha.“.“.
Takže stručně shrnuto:
1) Poslanci
sestavili poměrně obsáhlý seznam staveb, kde si
"stát" může dělat mnohem více co chce, aniž by mu k tomu narostla nějaká zodpovědnost
2) V seznamu je i trať Pardubice-Chrudim, takže v
souladu se současnými územními plány i
Ostřešanská spojka tak, jak je nyní navržena -
aktuální stav
3) V seznamu je i zplavnění Labe do Pardubic
- velmi "smutně groteskní" toto psát v době, kdy i
aktuálně "splavné" části Labe jsou na suchu
a tam kam je až splavné
(Elektrárna Chvaletice) se uhlí vozí po železnici.
Co tam tedy "páni politici" budete vozit?
Martin Havelka
14.07.2018 Podivné rozhodnutí Ministra životního prostředí
Ministerstvo, které by mělo chránit krajinu, změnilo opakované odmítnutí
vyjmutí zemědělské půdy místního územního odboru v Olomouckém kraji
a z Prahy rozhodlo opačně.
O co jde:
- Kdosi chce v Olomouckém kraji postavit další výzkumné
centrum „Národního biomedicínského a biotechnologického parku“
- Místní územní odbor opakovaně odmítl změnit status
„zemědělské půdy“ na „strategickou rozvojovou zónu“
- Tak se investor obrátil na Ministerstvo a to rozhodlo, že
to možné je … a basta – k dočtení Zde
Kdo tam ministruje:
Je to pan Richard Brabec, detaily o něm se můžete dočíst Zde
A k tomu máme jeden (jak na potvoru „volný“) zkrachovalý technopark Nupharo v
Libouchci u Ústí nad Labem, kde projekt za 750 milionů
skončil krachem a nakonec celé koupil jakýsi zámečník, který nikdy ve větším
nepodnikal. K dočtení Zde.
Třeba bude mít za pár let k nákupu
další nemovitosti – tentokrát v
Olomouckém
kraji.
Martin Havelka
14.07.2018 Ostřešanská spojka - schůzka s panem Kortyšem
9.7. jsem měl schůzku s panem Kortyšem (náměstek hejtmana pro dopravu),
abych mu poskytl informace o „Ostřešanské spojce“ i z jiného úhlu pohledu,
než jsou standardní „úřední zdroje“.
Výsledek schůzky stručně v bodech:
1) Panu Kortyšovi jsem přinesl souhrn informací o
„Ostřešanské spojce“ a u většiny z nich i odkaz na zdroj, odkud pochází, aby je
bylo možné ověřit.
2) Většina dostupných informací o výpočtu rentability této
stavby dopadá špatně (stavba je nerentabilní), vyjma období působení p. Duška,
kdy byl výpočet
upraven o neuchopitelný koeficient „společenská
prospěšnost“ a tím byla docílena hledaná úspora.
3) Současně jsem upozornil, na další
doprovodné náklady této
stavby, které nejsou zakalkulovány
(rozšíření „podchodu k Mototechně“,
řešení
ekologické zátěže
po staré trati, kterou by zrušili apod.)
4) Měl jsem dojem, že nevěděl o skutečnosti, že tato stavba
doposud nemá platnou EIA
5) Upozornil jsem na skutečnost, že k projektu "Rekonstrukce
nádraží Pardubice" by měl projektant dodat jakýsi "Technický průlaz
realizovatelnosti
Ostřešanské spojky" - tedy něčeho, co
nemá EIA a je v rozpracovaném a nejasném stavu
6) V průběhu léta bude u pana Kortyše další schůzka na téma
„Ostřešanská spojka“, kde se chce zeptat zástupců SŽDC, zda si přejí
pokračovat
v investicích do nerentabilní stavby. Výstup z této
schůzky mi pan Kortyš poskytne a předpokládám jeho zveřejnění zde.
7) Přinesl jsem sebou vizualizaci, jak bude vypadat případná
stavba v okolí Ostřešan. Zde vyšlo najevo, že to je první vizualizace, kterou
pan Kortyš vidí,
protože SŽDC/SUDOP sice nějaké vizualizace cca před
rokem přislíbili, nicméně nic nedodali.
8) Mimo železnici přišla řeč i na některé další dopravní
problémy a „pozoruhodnosti“ Pardubic jako je zvažovaná spojka přes Červeňák
kousek od plánovaného
Jihovýchodního obchvatu a další.
Celkový dojem – mluvil jsem s člověkem pragmatickým, orientovaným na řešení
problémů. Takže velmi pozitivní.
Martin Havelka
26.06.2018 Obnova spěšných vlaků
Z textu článku na iDnes je zřejmé, že nám
cestujících ve vlacích ubývá. Pokud
se obnoví spěšné vlaky, které (pan
Dušek) zrušili a změní se trend, bude to
jistě přínosné.
Zatím vše nasvědčuje tomu, že řadový občan jaksi
neslyší na poklamace politiků
(většinou nepodloženými žádnou
seriózní studií, ale jen přáním), že
když se
proinvestuje tolik a tolik
miliard, tak se vše změní. Z tohoto pohledu vypadá rozhodnutí jako vykročení
správným směrem. Ještě než se začne uvažovat o "betonování krajiny",
tak praxe ukáže, zda to má smysl.
Detailněji je to popsáno v článku Zde
Na závěr je ovšem zmínka i o Ostřešanské spojce. Pan Robert Koblížek
(organizátor dopravy - mnoho se to o něm zatím dohledat nepodařilo) si stěřuje,
že paradoxně se spěšné vlaky zavádějí
v okamžiku, kdy Ostřešany a Chrudim jsou proti "Ostřešanské spojce".
Dle dostupných informací tato "spojka" ušetří něco mezi 3 až 6
minutami jízdního času (podle toho JAK se to počítá a pod taktovkou KTERÉHO
politika je to počítáno).
Rychlík Pardubice - Havlíčkův Brod jede něco přes 100 minut (podle jízdního
řádu 108). I ta větší část kalkulace úspory "Ostřešanské spojky" (6
minut) dělá ze 100 min 106 min.
V horším případě to dělá 103 minuty - respektive 108+3 = 111 minut a to se za
2,5 muliardy a vybetonování krajiny "vyplatí".
Martin Havelka
10.06.2018 Akualita ve věci Ostřešanské spojky
Na počátku prosince 2017 trvdilo SŽDC, že vybírá dodavatele na provedení nových
studií, a poté z nich pak bude cca do dubna 2018 udělán nový výběr trasy.
Do dubna 2018 tedy měly proběhnout 3 aktivity:
- Výběr dodavatele nových studií variant Ostřešanské spojky
- Vypracování těchto studií
- Zasedání "Ministerské komise" a nové posouzení
V dubnu se ukázalo, že na to nikdo ani nesáhl ...
Následně přišel p. Kolovratník s návrhem, že toto téma bude zařazeno jako bod
"Dopravní konference" v září 2018
Nyní jsem obdržel od p. Sodomky (asistent p. Kolovratníka) následující
informaci:
V létě 2018 SŽDC vypíše soutěž na
zpracování aktualizace stávající studie proveditelnosti (ASP) bezúvraťového
napojení žel.stanice Pardubice
na žel.stanici Chrudim. ASP bude obsahovat mj. dopravní model a technické
řešení jednotlivých variant.
V pororvnání s výše uvedenými třemi body jde zatím pouze o první krok.
Uvidíme, jak se vše do "Dopravní konference"
vyvine.
Martin Havelka
20.05.2017
Zdá se, že této megalomanské stavby si
začínají média trochu více
všímat a roste seznam těch, kteří s
předloženým návrhem nesouhlasí.
V posledním článku v "Pardubickém Deníku" Zde je konečně naplno "vysloveno" to, o čem jsem již delší dobu hluboce přesvědčen:
" ....projekt
oslovil zejména Správu železniční a
dopravní cesty, která ho připravuje, a některé
politiky ..."
Jen mi v "seznamu" chybí ještě lobbing velkých
stavebních firem. Velká stavba na "zelené louce"
je přece velmi lákavá zakázka že?
Byl by velmi zajímavý výčet politiků, kteří
to prosazují. Jistě to byl Dušek. Ten zde již
naštěstí není. Ale vše nasvědčuje tomu,
že dalším jménem do seznamu je Netolický.
Je třeba si na to vzpomenout při dalších
volbách!
Martin Havelka
20.05.2017
Jako výhoda "Ostřešanské spojky" je často
zmiňováno napojení areálu Foxconnu na železnici.
Co se týká nákladní dopravy, je celý
areál v Černé za Bory propojen velmi hustou
sítí vleček, což je popsáno například Zde
Stačí se do té oblasti zajet podívat. Silnice
Černá za Bory - Drozdice překračuje systém vleček na
několika místech.
Zdroj: http://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/ostresanskou-spojku-lide-zasypali-vyhradami-20170519.html
17.05.2017
Na stránkách Českého rozhlasu je nová
reportáž o Ostřešanské spojce. Z této
stránky je i odkaz na zvukový záznam, který
si můžete na Internetu
poslechnout. Reportáž naleznete Zde
11.05.2017
V dnešních "Regionálních
zprávách ČT" byla odvysílána
reportáž o "Ostřešanské spojce".
Regionální zprávy je možné vidět na internetu Zde
08.05.2017
Jednou z ukázek "propagandy" je porovnání textu
následujícícho novinového článku Zde s realitou textu "Memorandum o spolupráci uzavřené mezi spol.
Foxconn,
Pardubickým krajem a městem Pardubice" - na níž je odkaz níže (21.4.2017).
V tomto textu "Memoranda" je vlakové spojení do Chrudimi
až na 9-tém místě v pořadí dle důležitosti.
Nicméně v článku v Chrudimských novinách je uvedeno, že Foxconn tlačí na realizaci trati.
Realita však je taková, že Foxconn potřebuje zajistit operativní dodávky materiálu což železnice nezajistí. Proto jsou nejdříve uvedeny opravy silnic.
Podívetjte se na priority "Memoranda" a udělejte si
vlastní úsudek. Mimo jiné - za tímto
řádkem je v závorce (SŽDC)
V Chrudimských novinách je však ještě jeden
článek, který již v titulku vypovídá o
mnohém. Zde
Ve stejné roli jsou i obce, kterých se zvažovaná trať dotkne, nebo jim ji naopak vezmou. Martin Havelka
07.05.2017
"Velká EIA" k oponentuře !!!
Je zveřejněn text "Velké EIA"!!! Lidé a organizace mají 30 dní na zaslání připomínek. Jde o obsáhlý text s mnoha expertními posudky.
V oblasti Ostřešan hluková studie opět spočetla, že nejsou třeba protihlukové zábrany!!
Každý komu není jedno, že mu za zahradou bude rachotit vlak každých 7,5 minuty za zahradou, že večer
uslyší hlášení
lokálního rozhlasu o příjezdech a
zpožděních, že bude čuchat pach z brždění kol a dieselů
by se s tím měl seznámit
a dát případné připomínky!! Je
zřejmé, že pro mnoho lidí to bude těžko
srozumitelné, ale jsou zde i části, které pochopit
lze.
Například tvrzení o dopadu do krajiny a další.
V krajině chtějí postavit až 12 m vysoký násep!! To je 4-té patro domu!!
V okolí Ostřešan bude násep vysoký
minimálně 6 m (detaily nejsou zveřejněny) a
nástupiště dlouhé 110m.
Pokud toto
projde bez připomínek, chtějí tvůrci trati mít již na podzim podanou žádost o územní
rozhodnutí.
Celý text dokumentu je možné získat na odkazu Zde
07.05.2017
Pardubický deník - článek
- Dne 4.5. vyšel v novinách článek,
zabývající se "Ostřešanskou spojkou". Jeho
text naleznete Zde
04.05.2017
EIA - "Modernizace železničního uzlu Pardubice" - V průběhu měsíce dubna proběhla oponentura EIA na modernizaci
železničního uzlu Pardubice. Jde o poměrně
rozsáhlý text, z něhož postupně vyjmeme
případné pasáže, týkající se
Ostřešanské spojky,
a objeví se na těchto stránkách. Po prvním
letném pročtení však vyskočily některé
zajímavé věci:
- Ve vlastní EIA je mimo jiné uvedeno:
- V roce 2000 jelo na trati
Pardubice - Chrudim 35 osobních vlaků a 4
nákladní
- V roce 2016 jelo 43 osobních vlaků a 2 nákladní
- Výhledové
množství (při jízdách přes Rosice) má
být 62 osobních vlaků a 4 nákladní
- Výhledové
množství (při jízdách přes Ostřešany)
má být 76 osobních vlaků a 4
nákladní
- Dále
je zde konstatováno, že se předpokládá 65
jízd za dne (cca 8 vlaků za hodinu - tedy každé 7,5
minuty jeden)
a 15 vlaků za noc (tedy cca každou 1/2 hodinu - při rovnoměrném rozvržení - což ovšem bude jinak)
- Obecně je celá stavba koncipována tak, že
v některých částech "předinvestovává"
části, které se využijí až v rámci
výstavby "Ostřešanské spojky"
Celý dokument je dostupný Zde - dost dlouho se to načítá!
- V rozhodnutí Pardubického kraje ze dne 20.4.2017
je (pro laika) uvedena dost zajímavá formulace:
- "...ve
zjišťovacím řízení rozhodnutí, že
záměr „Modernizace železničního uzlu
Pardubice“ nebude posuzován podle zákona ..."
Těžko věřit,
že by to bylo takto myšleno a je to v podstatě vytržené z
kontextu, protože následuje odůvodnění.
Ale hned v úvodu to zaujme.
Kdo se na to chce podívat a podrobně se seznámit, dokument nalezne Zde